Τι είναι το SPF;

Πλαίσιο πολιτικής αποστολέα - Τι είναι και γιατί είναι απολύτως απαραίτητο;

Το SPF είναι ένα πρωτόκολλο ασφαλείας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που σας επιτρέπει να ορίσετε ακριβώς ποιοι διακομιστές επιτρέπεται να στέλνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για λογαριασμό του τομέα σας.

Το SPF αποτελεί ζωτικό μέρος της πιστοποίησης BIMI και είναι σαν τη λίστα VIP της μάρκας σας. Εάν ο διακομιστής που το στέλνει είναι στη λίστα, το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συνοδεύεται κατευθείαν στα εισερχόμενα!

Γιατί χρειάζεστε SPF;

Βεβαιωθείτε ότι τα εισερχόμενα σας εμπιστεύονται

Η επιχείρησή σας χρησιμοποιεί πιθανώς πολλαπλές πλατφόρμες για την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
  • Οι πωλήσεις χρησιμοποιούν το HubSpot ή το Salesforce για την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προσέγγισης.
  • Το μάρκετινγκ στέλνει ενημερωτικά δελτία μέσω του Mailchimp, του Drip ή του Klaviyo.
  • Η υποστήριξη πελατών διαχειρίζεται εισιτήρια μέσω του Zendesk, του Freshdesk κ.λπ.
  • Το λογιστήριο στέλνει αποδείξεις και ειδοποιήσεις χρέωσης μέσω του Stripe ή του QuickBooks.
Κάθε μία από αυτές τις υπηρεσίες στέλνει email για λογαριασμό σας - αλλά αν δεν είναι ρητά εξουσιοδοτημένες στο αρχείο SPF, οι πάροχοι εισερχομένων όπως το Gmail ή το Outlook ενδέχεται να μην τις εμπιστεύονται.

Το SPF σάς επιτρέπει να ορίσετε και να ελέγχετε αυτόν τον κατάλογο αξιόπιστων πλατφορμών, ώστε τα νόμιμα email σας να αναγνωρίζονται και να παραδίδονται με ασφάλεια.

Γιατί το SPF έχει σημασία;

Ας υποθέσουμε ότι κάποιος προσπαθεί να στείλει ένα email προσποιούμενος ότι είναι εσείς - ίσως ένας scammer ή spammer.

Το SPF βοηθά τους παρόχους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όπως το Gmail ή το Outlook να αναγνωρίσουν: "Έι, αυτό το μήνυμα δεν προέρχεται από εγκεκριμένη πηγή".

Αυτό το email πιθανότατα θα επισημανθεί, θα μπλοκαριστεί ή θα σταλεί στο spam.

Με το SPF σε ισχύ, ουσιαστικά λέτε στον κόσμο: "Μόνο αυτοί οι συγκεκριμένοι διακομιστές επιτρέπεται να στέλνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκ μέρους του τομέα μου".

Όλα τα υπόλοιπα φιλτράρονται, προστατεύοντας την επωνυμία σας και τους παραλήπτες σας.

Ποιοι είναι οι μηχανισμοί του SPF;

Το SPF λειτουργεί μέσω μιας απλής διαδικασίας τριών βημάτων:
  • 1. Δημοσίευση μιας εγγραφής SPF
    Ο ιδιοκτήτης του τομέα προσθέτει μια εγγραφή DNS που παραθέτει τους διακομιστές που επιτρέπεται να στέλνουν email για λογαριασμό του τομέα.
  • 2. Επαλήθευση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
    Όταν λαμβάνεται ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο διακομιστής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του παραλήπτη ελέγχει την εγγραφή SPF εκτελώντας μια αναζήτηση DNS. Συγκρίνει τη διεύθυνση IP του αποστολέα με τον κατάλογο των εξουσιοδοτημένων διακομιστών.
  • 3. Απόφαση παράδοσης
    Με βάση το αποτέλεσμα, ο διακομιστής λήψης αναλαμβάνει δράση: αν το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προέρχεται από εγκεκριμένη πηγή, είναι πιθανό να παραδοθεί, αλλά αν ο διακομιστής δεν περιλαμβάνεται στον κατάλογο, το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να απορριφθεί ή να επισημανθεί ως ανεπιθύμητο.

Πώς το SPF εντάσσεται στο BIMI;

Το SPF λειτουργεί καλύτερα όταν συνδυάζεται με δύο άλλα πρωτόκολλα ασφαλείας:
  • DKIM (DomainKeys Identified Mail)
    Προσθέτει μια ψηφιακή υπογραφή στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, παρέχοντας στα εισερχόμενα με έναν άλλο τρόπο να επαληθεύουν αν ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχει σταλεί από έναν εξουσιοδοτημένο διακομιστή.
  • DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance)
    Ουσιαστικά ενημερώνει τα εισερχόμενα μηνύματα τι πρέπει να κάνουν εάν οι έλεγχοι SPF ή DKIM αποτύχουν, και παρέχει λεπτομερή αναφορά σχετικά με τυχόν απόπειρες πλαστοπροσωπίας της επωνυμίας σας.
Μαζί, αυτές οι τεχνολογίες αποτελούν μια ισχυρή γραμμή άμυνας κατά των επιθέσεων phishing και ταιριάζουν απόλυτα στη στρατηγική σας για την πιστοποίηση BIMI.

Βήμα πιο κοντά στο σήμα επαληθευμένου ελέγχου

Όταν το SPF έχει ρυθμιστεί σωστά, οι πάροχοι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως το Gmail και το Outlook, μπορούν να επαληθεύσουν ότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ισχυρίζονται ότι προέρχονται από τον τομέα σας είναι νόμιμα.

Αφήστε την ομάδα μας να σας βοηθήσει να αποκτήσετε το SPF σας σωστά - από τη ρύθμιση μέχρι τη βελτιστοποίηση.